Нацкомфинуслуг создала брошюру с советами потребителям небанковских финансовых услуг
З метою реалізації практичних кроків щодо підвищення фінансової грамотності населення Нацкомфінпослуг 19 травня 2014 року презентувала брошуру-порадник «Споживачу небанківських фінансових послуг».
Брошура для споживачів є першим проектом Нацкомфінпослуг спільно з Програмою USAID/FINREP II, яка має на меті просто і доступно розповісти клієнтам фінансових установ про основні особливості фінансових послуг та полегшити їх вибір.
На презентації були присутні представники Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної асоціації кредитних спілок України, Всеукраїнської асоціації ломбардів, Всеукраїнської асоціації кредитних спілок, Української федерації убезпечення, Української асоціації інвестиційного бізнесу, Всеукраїнської федерації споживачів «Пульс», Всеукраїнського об’єднання споживачів страхових послуг «Страховий захист» та засобів масової інформації.
За словами Керівника Програм фінансового сектору USAID Наталії Бережної фінансова грамотність, захист прав споживачів та доступ до фінансових ресурсів є найголовнішими складовими розвитку фінансового сектору. «До 2008 року питанню фінансової грамотності не надавалося належної уваги. Тільки з цього часу були створені директиви ЄС, розроблено стандарти і біля 250 організацій з більш ніж 100 країн світу прийняли програми фінансової грамотності та захисту прав споживачів для дорослих та дітей. Це не є благочинність, а спільна відповідальність за розвиток цієї галузі. Нам приємно, що Нацкомфінпослуг взяла активну участь у цьому процесі і вперше розробила брошуру для споживачів небанківських фінансових послуг», – зазначила Наталія Бережна.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31.10.2012 № 867-р затверджено Стратегію реформування системи захисту прав споживачів на ринках фінансових послуг на 2012-2017 роки, згідно якої під егідою Мінекономрозвитку розробляється План заходів щодо її реалізації.
За словами Директора Департаменту розвитку ринків фінансових послуг та фінансового моніторингу Нацкомфінпослуг Сергія Кузьменка, планом передбачені заходи, спрямовані на підвищення фінансової грамотності населення: створення спеціального навчально-освітнього порталу, запровадження спеціалізованих освітніх програм та курсів, розробка та поширення тематичної друкованої продукції, створення спеціалізованих телевізійних та радіопрограм.
Нацкомфінпослуг разом з асоціаціями ринків небанківських фінансових послуг також працює над стратегічними питаннями у сфері підвищення фінансової грамотності, які передбачатимуть реалізацію таких заходів як запровадження спеціальних освітніх програм, тематичних круглих столів, семінарів та друку освітньої продукції.
«Проект USAID/FINREP II сприяє забезпеченню сталості і стабільності фінансового сектору України. Коли у нас виникла можливість забезпечити підготовку такого важливого засобу для комунікацій, як брошура для споживачів небанківського фінансового ринку, ми долучилися до цієї справи або сприяти донесенню інформації до населення України. Нам здається, що результатом є дуже гарна брошура і я певен, що ми і в подальшому будемо створювати подібні брошури з іншими фінансовими установами», – зазначив Керівник Програми розвитку фінансового сектору USAID/FINREP-II Даніло Круз Де-Паула.
Брошура «Споживачу небанківських фінансових послуг» орієнтована на учнів старших класів, студентів та пенсіонерів, а також усіх громадян, які користуються або планують користуватися послугами страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, кредитних спілок, ломбардів, фінансових компаній тощо.
Основні рекомендації для споживачів ринку від фахівців Брошури наступні:
- не підписуйте жоден договір про надання фінансових послуг без ретельного ознайомлення та повного розуміння його змісту;
- не довіряйте рекламі;
- не довіряйте порадам незнайомців;
- не копіюйте і не довіряти третім особам свої документи чи їх копії;
- не укладайте жодних угод у великих супермаркетах, торговельно-розважальних центрах, уникайте укладення договорів про надання фінансових послуг на масових акціях, презентаціях, майстер-класах та інших подібних заходах, на яких присутні багато людей.
Розповсюдження видання-порадника «Споживачу небанківських фінансових послуг» буде здійснюватися через Сервісний центр Нацкомфінпослуг, учбові заклади, професійні асоціації ринку небанківських фінансових послуг, публічні заходи з питань підвищення фінансової грамотності та захисту прав споживачів фінансових послуг, а також засоби масової інформації.
Електронний варіант Брошури вже розміщено на офіційному веб-сайті Нацкомфінпослуг за адресою: http://nfp.gov.ua/content/finansova-gramotnist.html (Діяльність Нацкомфінпослуг/Фінансова грамотність)